Известие

Collapse
No announcement yet.

Някои впечатления от първото каране на 156 2,4 JTD 98 г.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Някои впечатления от първото каране на 156 2,4 JTD 98 г.

    Здравейте, фенове на Марката!
    Преди малко ходих да видя една черна 156 2,4 дизел "пауа". Колата е от Враца, черна на цвят, 1998 г. Изписва 136 хил. км. Сега малко за вида:
    цялата кола е в малки драскотини, вероятно от миене с четката . Забелязах разлика в лаковото покритие. Отзад на багажника има "портокалов" лак. По предния капак и покрива, както и по предните калници не е така. Обаче драскотините са си същите - по цялата кола. Най-много са по шофьорската врата. Сменян е заден десен стоп и има малка вдлъбнатинка от "натиск". Докосвана е, но е много леко според мен. Може да се кара и така де, въпреки тези дефекти.
    Хм., пропуснах да спомена цената - 8500 лв. Да имате предвид, че не става въпрос за лачена такава за 10 хил. и повече!
    Сега за салончето накратко: плюш, махагон, без накъсвания, не е пушено вътре. Кожите на ск. лост и ръчната са здрави и не изглеждат износени. Педалите също. Обаче на волана, точно където попадат палците при шофиране, има износване и то добре видимо. Навсякъде, където има бели надписи около копчетата, е свежо и няма протрити надписи. Всичко функционира нормално!
    А сега за возията: комфортно, тихо, стегнато окачване - демек здраво е! Само спирачните дискове имат ясно изразен ръб. По мое му около 3 мм отзад и 2-2,5 мм ръб отпред. Джантите са оригиналните 15" с пирели гуми. Има 1 сезон в тях
    Качих се да я покарам. Сега, опасявам се, че представите ми за вървеж са бая изкривени. Отидох с мотора си (спортен мотор, 120 к.с., 200 ги правя за 11-12 сек.)., а преди дни пердашех с една турбинка на 300++ коня. Значи, върви си прилично количката и под 2000 об., но с покачване на оборотите не се увеличава ускорението, а плааавно и мазно през цялото време. Например на 2-ра: давам газ и чакам да дойде "вървежа", обаче няма. Всичо е плавно. Говорихме за дебитомера и човека каза "работи, няма проблеми, колато си върви и след 3000 об. на 5-та". Да, но не забелязах такова нещо
    По принцип тази цена ме устройва и отдавна харесвам тези коли (от 5 г. и чакам само да й паднат цените, че бяха по 14-15 к лева ). Питах го има ли нещо против да я закараме в София на диагностика за да видим компресията, реалните км. и пр. Съгласи се веднага, но каза че това не са реалните км. на колата и мисли, че е на много повече Обаче се закле, че той не е пипал абсолютно нищо по колата. Даже не я е бил измил - нито вътре, нито отвън, нито двигателя. И верно беше прашна, но чиста отвътре.
    Може ли да ми кажете в 3-4 реда (знам че има мнооого такива теми, но все пак) това нормално ли е как трябва да върви? Въобще оферта ли е колата както ви я описах?
    Мерси! Дано скоро се присъединя към вас
    Радвай се на това, което имаш, докато работиш за това, което искаш.

  • #2
    Не е нормално. И моята е така, а ми е прецакан именно дебитомера. По същество това явно е и причината, поради която първите собственици си продават колите - идва скъпичък ремонт. А по-добрата алтернатива е новото. След 100 моята ускорява много плавно и с бая зор. Днес бях до София и максът ми беше 150, но принципно трябва да става без особени проблеми. По разписание е 100 за 10,5, което при мен е абсурд. Но си я обичам, а теб те съветвам ако си от София да отидеш на диагностика при Бобо. Аз все се каня, но това предстои. Като избираш 156-а втора ръка, мисля, неминуемо трябва да си готов с бюджет за 'подобрения', да използвам този евфемизъм. Важното е да си надъхан и да го правиш с любов. Иначе взимаш пасатора и пей сърце. Там може и на бездебитомерен модел да случиш
    Митьо Бомбата: Ех, какви времена бяха... животински времена

    Comment


    • #3
      За километрите си е прав човека - немое да е на толкоз, но и няма как на `98 година да разбереш със сигурност.
      За външния вид - пазари се за цената, аз мойта я купих за 8000 (а беше 8990) и си върви доста прилично. Имаше само един носач за смяна. Външен вид -приличен, вътре - перфектен с изключение на леко протъркания кожен волан. А и при Бобо на диагнозата всичко си беше ОК с леки грешки на климата, дето се оправиха с едно изчистване.
      Тоест ако има бъгове - цената не е толкова супер ниска.
      Иначе, от 1600-1700 кат тръгне да набира и те лепи за седалката, около 3000-3200 има едно "отпушване" на турбината, което едвам се долавя като забавяне и после пак тръгва до към 4200. С чип това не се усеща, а и доста бръзо стига до 4000 обр. С хубав въздушен филтър и рекцията при натискане на педала е доста бърза....
      С други думи усещането, което описваш не е чак толкова плавно....

      Напоследък и друго чувам, но това спецовете могат да потвърдят - възможно е всичко да е ОК с колата, ама да е мудна, защото има някъв клапан на турбината, който хваща след 50000 (или там колкото и да е) нагар, който е добре да се почисти, за да може да се движи кат трябва и доста се променяла колата.

      Но за последното пак казвам, че не съм сигурен - тук бая хора могат да изкажат далеч по-компетентни мнения.

      Иначе колата според мен си струва - истинско удоволствие е да се кара....
      Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8

      Comment


      • #4
        Мудно до 1700 1800 оборота после те лепи.Аз бях с развален дебитомер и сащата работа мудно набира.След смяна на дебитомера и Турбото колата се промени нищо опщо с преди отпуши се но няма да споменавам колко пари сам дал до са докат я оправа да е сичко OK
        Късмет колега и направи диагностика преди да я купиш
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD juni 00

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от gorang
          ...Напоследък и друго чувам, но това спецовете могат да потвърдят - възможно е всичко да е ОК с колата, ама да е мудна, защото има някъв клапан на турбината, който хваща след 50000 (или там колкото и да е) нагар, който е добре да се почисти, за да може да се движи кат трябва и доста се променяла колата...
          Аз съм чувал че само турбините с променлива геометрия им се затлачвала геометрията от сажди, но тя не се слага на 156-ци '98 набор. По-късно я имплементират
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от trustworthy
            Първоначално публикувано от gorang
            ...Напоследък и друго чувам, но това спецовете могат да потвърдят - възможно е всичко да е ОК с колата, ама да е мудна, защото има някъв клапан на турбината, който хваща след 50000 (или там колкото и да е) нагар, който е добре да се почисти, за да може да се движи кат трябва и доста се променяла колата...
            Аз съм чувал че само турбините с променлива геометрия им се затлачвала геометрията от сажди, но тя не се слага на 156-ци '98 набор. По-късно я имплементират
            оказва се че се слага, просто управлението е различно
            '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
            '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
            '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от valjo
              оказва се че се слага, просто управлението е различно
              Явно съм в грешка, но съм почти сигурен, че това е проблемното място, което се задръствало със сажди Въобще тази променлива геометрия си е слабичко място. Аз не съжалявам, че я нямам
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #8
                И на мен ми се иска да я спазарим на 8000-8200. Мисля че не е невъзможно. Видя ми се коректен и честен мъжа. Тъкмо ако я взема за 8 хил. ще мога бързо да платя да й оправят и драскотините. След това ще се свържа с Бобо, дано да има време за мен .
                Преди това обаче ще сипем нафтица и ще отидем до София. Мисля че във Вантотрейд ходите за диагностика Той (продавача) ми предложи едни сервизи във Враца, но спомена че се съмнява да имат чак такава техника, че да се видят и реалните км.
                Возих се в една астра 2.0 пак комън рейл. Еми повече върви да ви кажа. Явно не е наред нещо, но дано да разбера какво е, че не ми се ще да я взимам така. Това е първата алфа, която гледам, но пък от друга страна знаем как са цените. Ако е турбото или дебитомера, или нещо по-лесно за оправяне - става и така да се вземе. Само да не се окаже нещо скъпо за поправяне!
                В моя град няма нито една 156. Дори бензинова. Не мога да сравня. Но сравнявам с астрата 2.0 дизел 101 к.с. С една вектра 115 к.с. ще направя крива тази алфичка от днес. Явно не е наред. Трябва да са гору-долу наравно според мен. За самото сравнение става въпрос.
                Пропуснах да кажа че тест-драйва бе с включен климатроник. Дали "умират" 20-ина коня с него?
                Дано намеря поне още една да видя разликата.
                Радвай се на това, което имаш, докато работиш за това, което искаш.

                Comment


                • #9
                  Астра комън рейл има само с двигателите на Фиат -груп (разбирай като на алфа идентичен) и двигателя е 150 коня
                  Ей тука мое да видиш двигателите на Фиат груп на кои коли се монтират
                  http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
                  2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                  CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                  Comment


                  • #10
                    Колата е мудна до 1800 оборота, после турбото се включва, но надува максимално чак след 2100-2200 оборота. Тогава е момента на ускорение. И както каза колегата gorang после има някакъв спад след който колата продължава да ускорява. Според мен в зависимост от евентуалната повреда (понеже турбото е доста скъпичко, а и дебитомера не евтин), можеш да потърсиш малко повечко. За 8500 - 9000 лв се намират доста запазени колици.
                    За волана не се притеснявай че е изтъркан. Явно е слабо място и зависи от начина по който предния собственик го е държал. Моята като я взех беше на 144к реални ( показани от тестера ) и в лявата част на кормилото беше доста изтъркано.
                    Относно марката съм сигурен че ще се влюбиш в нея, по простата причина че тя дава индивидуалност. Както сам каза в твоя град няма други такива, а голфове бол. Циганите карат мерцедеси и беемвета, а циганин с алфа до сега не съм виждал.

                    П.П. Марката си я оцелил, сега остава да намериш и читава кола !
                    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 h.p. 2002 г.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от trustworthy
                      Първоначално публикувано от valjo
                      оказва се че се слага, просто управлението е различно
                      Явно съм в грешка, но съм почти сигурен, че това е проблемното място, което се задръствало със сажди Въобще тази променлива геометрия си е слабичко място. Аз не съжалявам, че я нямам
                      Тоест да разбирам ли че една профилактика (почистване на турбото)ще ми се отрази добре?
                      Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Andy
                        ... Ако е турбото или дебитомера, или нещо по-лесно за оправяне - става и така да се вземе. Само да не се окаже нещо скъпо за поправяне!...
                        Ами то освен основен ремонт и горивна помпа високо налягане, всичко друго е по-евтино от двете, които си изброил

                        Първоначално публикувано от ^Pamuka^
                        Колата е мудна до 1800 оборота, после турбото се включва, но надува максимално чак след 2100-2200 оборота. !
                        Турбото се включва доста по-рано от 1800 при комънрейлите, макс надув е след 2100-2200 , там просто е максимален въртящият момент. Разтоварването на турбината май идваше към 2800-3000 Мъжката пчела ги владее тея материи и може да каже

                        Първоначално публикувано от gorang
                        ...Тоест да разбирам ли че една профилактика (почистване на турбото)ще ми се отрази добре?
                        Ако нямаш реални притеснения за турбината, не я пипай! Прафилактиката сама по себе си е нещо полезно, няма спор, но принципът 'ако нещо работи не го пипай' се отнася най-вече за турбината Иначе нз как точно се хваща дали е затлачена геометрията, но ако държиш да и хвърлиш око, Петко си спомням беше пускал тема със степ-бай-степ манипулациите
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от trustworthy
                          Турбото се включва доста по-рано от 1800 при комънрейлите, макс надув е след 2100-2200 , там просто е максимален въртящият момент. Разтоварването на турбината май идваше към 2800-3000 Мъжката пчела ги владее тея материи и може да каже
                          еми те баш тия обороти са доста различни според трите модификации на 2.4 10в

                          то са там некъде дето си ги казал

                          а разтоварването на турбината се лекува лесно - ино шипше му е майката
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от търтей
                            еми те баш тия обороти са доста различни според трите модификации на 2.4 10в
                            Ти колко модификации знаеш на тоя мотор от 98-ма, бе Човекът говори за конкретен автомобил Ясно, че на по-новите комънрейли им идва макс. въртящ момент по-рано и други разлики има, ама говорим за далечната 98-ма година се пак
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от trustworthy
                              Първоначално публикувано от търтей
                              еми те баш тия обороти са доста различни според трите модификации на 2.4 10в
                              Ти колко модификации знаеш на тоя мотор от 98-ма, бе Човекът говори за конкретен автомобил Ясно, че на по-новите комънрейли им идва макс. въртящ момент по-рано и други разлики има, ама говорим за далечната 98-ма година се пак
                              еми още ни съм си допи кайвето
                              за 136 коньеве е както си казал
                              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                              Comment

                              Working...
                              X